Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen hebben we voor je op een rijtje gezet

    • Wat kost het om je te registreren als fotograaf

      Je registratie en het presenteren van jouw werk is nu op Polaro helemaal gratis. Pas als je geboekt wordt op Polaro brengen we servicekosten in rekening over de omzet van je opdracht.

 

    • Wat zijn de servicekosten van Polaro B.V.?

      Om het Polaro draaiende te kunnen houden, inclusief diensten zoals marketing van fotografen pagina’s, klantenservice, uitbouw van het platform, brengen we servicekosten in rekening wanneer een fotograaf geboekt wordt. Polaro is trots op de transparantie die we bieden: onze servicefee bedraagt 15% (exclusief BTW) van de omzet over een fotografieopdracht. Dit percentage wordt ingehouden op het uit te betalen bedrag aan de fotograaf. Als opdrachtgever merk je hier dus niks van!

 

    • 0% tarief bij boeking uit eigen netwerk

      Wil je als fotograaf je laten boeken door iemand uit eigen netwerk? En heeft deze persoon nog geen account bij Polaro? Dan kun je deze persoon kosteloos een offerte sturen en van de boekingsmodule van Polaro gebruik maken. Hoe meer reviews je als fotograaf verzamelt, hoe hoger deze in de ranking komt te staan, en hoe minder servicekosten hij hoeft te betalen over zijn andere opdrachten. Haal dus als beginnend fotograaf snel je eerste opdrachten uit je eigen netwerk binnen; dan maak je een mooie start op Polaro!  

 

  • Wanneer word ik uitbetaald?

    Fotografen worden binnen vijf dagen na de fotoshoot uitbetaald. Omdat de opdrachtgever al bij de boeking voor de opdracht heeft betaald, weet je zeker dat je achteraf geen gedoe hebt met het betaald krijgen voor je werk. Wel zo handig!